Sol och serier

Idag lördag säger jag, fast jag menar igår. Eftersom det nu har blivit söndag. Dock har jag inte gått och lagt mig än, så för mig är det fortfarande lördag. Jag och Calle har iallafall kollat ikapp massa avsnitt i serien Revenge idag, och gud så bra den är! Helt sjukt spännande helatiden. Nu måste vi dock vänta tills nästa avsnitt kommer ut på tv innan vi kan se mer. Can't wait!! 

Under förmiddagen gick vi en långpromenad i det underbara vädret. Vi har även börjat med en ny filosofi och vardagsträning med våra små hundar. Den tränade vi på idag! Det går i stort sett ut på att sätta bättre gränser för hur de får bete sig. Vi kan liksom inte alltid se dom som våra kompisar, utan måste bli lite mer stränga med reglerna hemma. Så nu har vi börjat träningslägret. De får inte dra i kopplet, morra åt andra hundar eller försöka jaga saker med små hjul på på promenaden. Och så ska de bli tillsagda på skarpen om de får för sig att hoppa på folk som de inte ska hoppa på. Bjuder personen ifråga in till hoppandet är det en sak, men att bara hoppa utan förvarning är det vi vill få bort. Puts väck ska dessa muppiga beteenden! Vi har alltid försökt få bort det, men nu ska vi vara riktigt konsekventa. Belöna rätt beteende och ge tillsägelser vid fel beteende. Det är vår nya filosofi! 

Jag har så svårt för att va tillräckligt bestämd när de är så himla gulliga. Mina små ligister <3 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback