Hästar och plugg!

Tollan fick bli klippt idag, trots att hon knappt har någon päls. Men det var ändå en månad sedan jag klippte henne sist så pälsen började se sådär glanslös och tråkig ut så jag tänkte att, nä nu är det dags igen! Hon blev väldigt fin men var på väldigt dåligt humör idag och skulle bitas och sparkas helatiden.. Tror det är på grund av hennes brunst som hon är sådan nu ;) Sen red jag ett kort dressyrpass på 35 minuter, medan Helena och Molly hade lite hoppträning i ridhuset med Bläsen. Åh juste, han hörde min röst när jag kom in och så började han genast skritta fort som tusan mot mig, gulle ponnyn! Känns som det var ett bra betyg på att han trivdes med mig förra veckan ;) Men hur som helst, idag fokuserade jag mest på att få henne lösgjord. Red i stora och små åttvolter runt och utanför hindren, flyttade litegrann för skänkeln och bara försökte få henne så mjuk och avslappnad som möjligt. Sen red jag ökningar, minskningar och byten i galoppen. Övade också på galoppfattningar från skritt, vilket hon blir jättemjuk utav. Hon kändes superfin och var mycket piggare idag än tidigare dagar. Så imorgon ska hon få en ytterligare vilodag så att hon verkligen är fit for fight inför sm, som vi åker till på torsdag :) Sen plockade jag in lite hästar och därefter skyndade jag mig hemåt. Hann plugga i 3 timmar till och läsa klart hela kapitel 13. Sååå skönt! Så nu tänker jag lägga mig i vår sköna säng och sova som en stock. För imorgon väntar en ny dag med skola, stall och plugg!! Godnatt alla fina <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback