Underbara förmiddag :)

Idag klev jag upp tidigt och var i stallet strax efter 8. Sen red jag och Gabi ut på de härliga snötäckta vägarna. Det blev en timmes tur via Granby rundan. Tollan kändes fin och var pigg och glad! Sen fixade jag lite i stallet, lite mockning, göra mat och vatten osv. Sen mellan 10:30-11:30 så hoppade jag den lilla ponnyn Bläsen i stora ridhuset. Den har tydligen stannat lite med sin ägare så jag fick hoppa den lite. Det gick verkligen jättebra och var såå kul! Men en gång när det var relaterat avstånd på 5 galoppsprång mellan oxer-räcke så bjöd han på så fint så jag tröck på och tänkte att, ja men vi rullar på. Men 4 galoppsprång blev lite väl långt för den lilla ponnyn, som slår på en tvärnit och jag flyger som en liten projektil och landar på andra sidan hindret. Haha! Men det var ju helt mitt fel och han hade verkligen inte kunnat hoppa. Fick in ett litet storhäst läge tror jag.. men Bläsen stod där och kollade på mig och såg lite chockad ut och sen klappade jag om honom och så hoppade jag upp igen, och då vare inga problem alls. Vi hoppade några hinder till och red sen över en 90cm/1m bana med honom, vilket är typ LC/LB höjd :) duktiga lilla ponnyn! Han är så fruktansvärt rolig att rida, men man måste verkligen vara på honom med benen i anridning mot hindren så han inte gör små fulstopp. Ska hoppa honom på måndag eftermiddag igen, fiina ponnyn :) Nu sitter jag och äter lite tonfisk/ägg och avokado sallad till lunch och ska strax ut på en långpromenad med vovvarna :) ha en trevlig dag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback