Tolletuff

Idag fick Tollan bli lite tömkörd igen. Började med att longera utan inspänning i ca 10 min i båda varven, i både trav och galopp :) Hon var inte alls lika stel i bogarna idag, men fortfarande litegrann. Så jag bestämde mig för att tömköra henne lite i trav och skritt, på volter och i serpentinbågar, samt i tempoväxlingar i 30 min. Hon får nämligen en tendens till att vilja trava jättesakta när jag står på marken, och då sträcker hon ju inte ut de muskler som hon är stel i. Så jag fick jaga på henne lite och då gick det bra att länga på steget lite :) Avslutade sen med att longera utan inspänning i trav igen, i båda varven och då hade hon blivit betydligt mjukare. Skönt! Fick sen låna lite liniment av Gabi att smörja på hennes bogar. Och oj så varm hon blev kring området där jag masserade! Får hoppas att det funkar och att spänningarna har släppt lite mer tills imorgon :) Men jag har bestämt att hon ska få ta det lugnt torsdag och fredag ändå :) Men nu ska jag hoppa i säng, för jag är så sjukt trött! Godnatt folket :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback