Mina mål 2012

Lite roligt. Jag kollade igenom mina mål för året bara för att se hur det går för mig att uppfylla dem. Såhär skrev jag i början av året: 

"Mina mål i hästväg år 2012 är följande. Att rida inomhus Sm och få en bättre placering än förra gången. Att Tollan ska debutera 150cm hoppning med mig eller annan ryttare. Att hon ska bli lydigare på marken. Att vi tillsammans ska starta minst 1 dressyrtävling under årets gång. Hoppas att vi uppnår alla dessa mål tillsammans :)"

  1. Vårat första inomhus SM gick inte jättebra. Men jag tog mig runt och var helt ok nöjd. 
  2. Utomhus SM:et hade vi inte tänkt åka på. Men vi gjorde det, gick till final och debuterade 150cm med ett godkänt resultat. 
  3. Hon har nu med hjälp av bästa tränaren Helena Schiller blivit mer lydig på marken och därmed också börjat denna inomhus säsong med bravur. Lydnaden är det oerhörd skillnad på nu, om man jämför med för ett halvår sedan. 
  4. Vi har startat en LB:3 och ska i slutet på oktober även rida LA:1. 

Hur bra är inte detta!? Har uppfyllt alla mål, förutom att det skulle gå bättre på inomhus SM än vad det gjorde. Men det tycker jag att jag uppfyllde på årets utomhus SM. Ett bättre resultat än föregående år alltså. Sen kan man inte riktigt jämföra inomhus och utomhus SM med varandra eftersom de är så himla olika rent banmässigt. Inomhus är trängre och hindren kommer fortare och utomhus kräver en större galopp och har högre hinder och längre transportsträckor. 

"Men mitt mål för hösten/vintern 2012 är att få fler placeringar och felfria rundor i 140cm och göra så bra som möjligt ifrån mig på GHS kvalen :)" 

Och förresten. Har jag inte en helt fantastiskt enastående häst? 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback