Mrs. Twilight

Min första storhäst jag köpte var 175cm hög, 6 år gammal och väldigt trotsig. Hon var väldigt mager när vi fick henne, dubblade sin vikt ungefär under den tiden vi hade henne. Men sen blev hon så sjukt istadig så vi bestämde oss för att betäcka henne, för att vi tänkte att det på något vis hade gått för fort fram för henne. Hennes kropp hade lixom inte hängt med i utvecklingen eftersom hon var så stor. Så då betäckte vi henne med Cartier. En fin hingst som sade sig ha ett bra psyke, det tyckte vi lät skitbra! Detta skulle ha blivit min framtida hopphäst. Men så när Thin Lizzy "Lillan" var 100 dagar dräktig så åkte vi och provred Tollan, lite av en slump och bestämde oss för att byta in dräktiga Lillan mot en häst som passade mig lite bättre. Vi kände lite att jag inte skulle ha ett föl när jag var 16 år gammal. Då hade ju junior tiden precis börjat! Så några månader efter föddes ett litet stoföl som fick namnet Mrs. Twilight. Hittade denhär videon på hennes inridning, från vad jag antar är hennes nuvarande ägares projektarbete. Nu är hon alltså 3 år och det känns lite skumt att utan mig och mamma så hade hon aldrig funnits :) Kolla hela videon, i slutet är hon verkligen JÄTTE fin :) Får hoppas på att när vi nästa gång tar föl så blir det på Tollan och då får man följa med hela vägen :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback