Fjärdeplats

Idag var vi iväg och tävlade på min hemmaklubb Märsta RK på eftermiddagen. Jag var sista startande i 130cm klassen, men också sista startande på hela dagen :) Tollan hoppade hur fint som helst på alla 9 hinder i grundomgången. Sista hindret var en vattengrav som Tollan tyckte var jättekul att hoppa, så hon drog järnet efter den och gick knappt att svänga. Vi höll till och med på att hoppa ett annat hinder baklänges. Vi körde vidare på rätt hinder, men tyvärr så rev vi 12:an som var en trippel. Jag svängde för kung och fosterland när jag var påväg mot det hindret men fick inte riktigt med mig bakbenen i svängen så en bom föll tyvärr. Kunde inte riktigt ta de svängarna jag ville i omhoppningen pga. att Tollan var så himla taggad och icke svängbar. Men det kommer nog så småningom. Övning ger ju färdighet! Trots mina pensionärsvängar så kom vi ju faktiskt på en 4:e plats av ca 50 starter, där endast de tre som var före mig var dubbelnollor :) det är inte fy skam! Bjuder på en bild på mig och finaste hästen. Det kommer fler bilder imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback