Hårt dressyrpass!

Red en timmes dressyrpass med Tollan lite tidigare idag :) satte på mig de långa sporrarna som jag inte har använt på ett tag, och gud så fin hon blev då i traven! Hon gjorde klockrena skänkelvikningar och öppnor, men hon var även väldigt följsam i volterna, serpentinerna, ökningarna och minskningarna :) galoppen var lite mer jobbig och hon tjurade lite mot skänkeln en gång när jag krävde lite av henne. Men sen när jag hade varit lite bestämd mot henne så blev hon lite stark så då fick jag börja om igen. Då red jag mycket innanför spåret och på små volter där man vänder för ytterskänkeln. När hon kändes bra i detta så gick jag in på lite större volter och red lite förvänd galopp och gjorde lite byten :) när jag galopperade och travade henne i lite lägre form i slutet var hon så jäkla fin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback