Andra advent

Idag åkte jag till stallet hyfsat tidigt. Var där strax efter 10 och då visade det -20 grader på termometern! Sjukt kallt och jag höll på att frysa arslet av mig. Red iallafall ett 35 minuters dressyrpass i stora ridhuset, på det vanliga tredelade bettet. Som jag för övrigt inte har ridit med på två veckor nu, så jag hade förväntat mig att hon skulle vara jättestel. Men hon var så himla mjuk och fin och jätte följsam. Red mycket öppnor, slutor, skänkelvikningar och serpentinbågar i traven. Sen när hon kändes bra i detta arbetet så satte jag igång i galoppen och gjorde galoppombyten, ökningar, minskningar samt förflyttningar undan den inre skänkeln i båda varven. Fokuserade också mycket på hennes lyhördhet för skänkeln i alla gångarter. Var superlycklig efter dagens ridpass på min fina prinsessa. 

 
Sen åkte jag hemåt och så åkte vi iväg och rastade Stjärna en snabbis hemma hos mamma. Sen bytte vi en tröja i Täby centrum på Jack & Jones som Calle köpte i veckan, som hade gått sönder efter en användning. Och jag köpte ett par jättesnygga militärgröna byxor på Gina tricot + en ny mascara :) Sen åkte vi till Granngården och köpte ett nytt vintertäcke till Kiara som har vuxit ur alla sina täcken nu :) 
 
 
Den här limegröna hundleksaken såg vi också inne på Granngården. Lite konstig form på en hundleksak, inte sant? ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback