Dressyrhästen

Idag fick Tollan vara dressyrhäst igen :) Hade lindor på alla fyra benen och dressyrsadel och grejer! Passade på att rida fram litegrann i alla gångarter och mjuka upp henne lite, dock var hon redan väldigt mjuk efter gårdagens lösgörande arbete för Helena :) Sen red jag igenom LB:3 programmet två gånger. Hon kändes faktiskt riktigt fin i båda rundorna, men om jag ska klaga på någonting så är det att avsaktningarna blir lite väl abrupta. Skulle vilja att det blev lite mer "schwung" i dem och att de kändes lite mer luftiga. Och sen behöver jag öva på att hon inte ska bli stressad om jag trycker ut henne i hörnen osv. med innerskänkeln, för då finns det risk för att hon blir trippig. Men det ska jag öva på de kommande tre veckorna :) Men förutom det så kändes hon skitbra! Eva i stallet, som för övrigt blev placerad i LA:1 förra helgen, hjälpte mig litegrann och gav mig lite bra tips! Hon sa också att hon tyckte hon såg väldigt stadig och fin ut i formen :) Så det var kul att få höra från en dressyrtant ;) haha! Imorgon har jag morgonfodringen i stallet och Tollan ska få lite massage och sen få en lugn vilodag. Sen ska vi iväg till Gävle på sommarträff med hundarna :) Vi hörs imorgon! 
 
 
Bilden har duktiga Isa i stallet tagit på min vackra lilla häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback