Kiropraktorn

Idag fick Tollan besök av vår Kiropraktor Kicki som brukar komma till stallet någon gång per säsong. Hon knäckte henne i både höger och vänster bog. Sen även i vänster framknä. Hon kände att Tollan satt fast lite mer i vänster bogen, vilket var skönt eftersom jag känt av att hon varit stel i vänstersidan den senaste veckan. Som lixom inte lossnat fast jag ridit flera mjukgörande pass på rad :) Sen hittade hon även lite muskulär stelhet i ländryggen samt att hon satt fast i länden på både höger och vänster sida. Hon satt även fast i ena bakhasen, dock så minns jag inte om det var höger eller vänster :)
Kicki satte sen ackupunkturnålar i länden samt på frambenen på Tollan, som fick sitta där i ungefär 30 min innan hon kunde knäcka ytterligare litegrann i länden. Hon sa att det satt så pass hårt att hon inte hade kunnat få loss det utan nålarnas hjälp.
Jag hoppas att Tollan känns bättre att rida nu när hon fått lite hjälp på traven. Kicki trodde att hennes stelhet berodde på att hon satt fast i länden och därför belastade vänster bog extra mycket, vilket ledde till att hon behövde knäckas även där. Känns bra att ha fixat till henne lite nu innan säsongen fortsätter. Så får vi hoppas att det känns skillnad imorgon när jag rider :)
En liten bild på min fina Thonia när hon står med ackupunkturnålarna i ryggen :)
Kram Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback