Horse show!

Igår kväll var jag och mamma på horseshowen i friends arena. Måste säga att det var mycket bra arrangerat faktiskt. Mässan var större och man behövde inte trängas lika mycket bland allt folk, så som man behövt på Globen mässan tidigare år. Sittplatserna var mer rymliga och hade till och med en liten drickhållare vid sidan av stolen. Roligt var också att man kunde kolla på framridningen om man ville! Känns som ett riktigt lyft att ha horseshowen på friends arena istället för i Globen. Även om Globen har sin lilla speciella atmosfär som jag saknade litegrann :) 

Under kvällen fick vi även se hingsten Corporal VDL live i 140cm klassen som han nollade. Det är ju han som vi har betäckt Tollan med. Såå himla fin häst! Hoppas vår fölis blir så fin som dess mor och far är, det vore ju helt fantastiskt. 

Och en annan sak, trots en sjukt stor mässa så köpte jag och mamma ingenting. Det har nog aldrig hänt. Men antar att de blir så när man inte har någon häst att rida. Känns inte som jag har någon sak som jag verkligen behöver just nu. Speciellt eftersom jag inte kommer kunna börja rida mer ordentligt förrän i slutet på nästa år. Men vid 2015 års horseshow, då jäklar ska jag shoppa! 

Liam fick vara med sin pappa och farfar under kvällen, och jag hade mor och dotter kväll med mamma. Mycket mysigt! Här kommer iallafall en bild på fina Corporal som jag hittat på Facebook. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback