Fredag :)

Idag har jag varit i skolan mellan 9-11:30 och haft mitt sista seminarium för denna kursen. Bara en reflektionsuppgift kvar och sen är jag färdig. Skönt! Så nu är det bara en kurs kvar innan sommarlovet :) Sen åkte jag och red ett 50 minuters pass på Bläsen. Första halvan av passet var utomhus på grusvägarna, och då tyckte jag han kändes lite stel i högersidan så då gick jag in på uteridbanan och arbetade honom där resten av tiden. Där blev det mycket rundande runt innerskänkeln och försöka få loss honom i nacken och bogen i högersidan, samt få honom att trycka detdär lilla högra bakbenet under sig :) samtidigt som jag red mycket övergångar precis som jag gjorde igår. Och tillslut efter lite lirkande och kämpande så lossnade han väldigt bra och gjorde några riktigt fina övergångar på tygeln utan att börja studsa innan. Superbra! Men sen såg han väldigt trött ut och tyckte nog jag var dum som tvingat honom till arbete.. så då fick han några extra sockerbitar som belöning :) sen bar det iväg till Tollan för en uteritt med Gabi och Scilla. Vi red till Granby och travade och galopperade på grusvägarna och bara hade det mysigt. På slutet skrittade och pratade vi dock väldigt mycket, men det var trevligt! På slutet skulle vi gena över en åker och i slutet av den låg ett dike, med vatten forsande genom ett rör i diket, som vi skulle hoppa över. Det var såå läskigt så jag fick hålla i manen och blunda, men Tollan skuttade snällt över och jag skrek, som den lilla mes jag är!! Haha vi skrattade mycket åt det sen jag och Gabi :) Sen hade min fina vän varit så snäll och mockat åt Tollan så ja behövde bara göra maten, sen kunde jag åka hem :) lagade då en god middag till min prins Carl-Henrik som vi åt tillsammans på vår dejtkväll :) Nu ska vi ut på en långpromenad med hundarna. Ha en mysig fredagskväll alla vänner!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback