Strömsholmstävlingen dag 3 + video

Idag fick jag rida finalen i silverrundan som var en 140cm klass. När vi kom till Strömsholm åskade, blixtrade och spöregnade det som bara tusan. De fick skjuta på starten av min klass från kl 10 till kl 12 så att banan skulle hinna torka upp lite och så att de skulle hinna sanda där det var som lerigast. Dock fick inte ponnyryttarna eller unghästarnas ryttare rida sina klasser, då de blev inställda.
 
Banan var ganska klurig och hade 11 hinder men 14 språng. Jag rev a hindret i 3 kombinationen för att jag kom liite för stort in, men hade inte direkt något annat läge att välja på, så jag gjorde det bästa av situationen. Tollan hoppade iallafall huuur fint som helst och kämpade verkligen hela banan runt. Detta trots att underlaget var lite djupt, klafsigt och sög tag när man skulle galoppera. Mellan 2:an och 3:an tex. så fick jag gå på 8 steg istället för 7 steg som det skulle vara, för att hon stod emot så mycket. Man kände verkligen att hon tog tid på sig att fundera vart hon satte fötterna och sen hoppade hon allt vad hon bara kunde. Fina lilla häst! Denhär helgen känns det som att hon verkligen har tänt till igen och jag har verkligen kommit på hur jag ska rida för att hon ska hoppa som bäst. Skönt! Hoppas det håller i sig resten av året nu :)
 
Sammanfattningsvis har vi gjort tre rundor i 140 denhär helgen, varav en med 0 fel, en med 4 fel och en med 5 fel, och det är faktiskt väldigt bra! Även om jag såklart hellre hade varit nolla och kvalat till falsterbo.. haha men man kan inte få allt här i livet. Här kommer ialllafall filmen från idag, som jag är mycket stolt över :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback