Dagens markarbetspass på Largo!

Idag red jag en fin liten häst som heter Largo, på eftermiddagen. Han står i samma stall som lilla ponnyn Blaze som jag brukar rida lite då och då. Idag och på torsdag ska jag hoppa/markarbeta honom litegrann eftersom hans  ägare är bortrest. Och så kanske det blir lite mer av det i höst om jag har tur! Första gången jag testade honom var det väldigt ovant och det tog ett tag innan jag hittade alla knapparna. Men idag när jag fick rida från starten av ridpasset så gick det riktigt bra. Tror att det ibland blir så att man lyssnar på alla människors ideer. Jag menar såna där "gör så och inte så, för min häst är så" ideer. Det gör mig bara förvirrad, men när jag får göra som jag tror blir bäst och lita på min egen känsla, då brukar det bli superbra. Sagt och gjort så red jag på känslan och gud så mycket bättre det gick. Hittade en lugn och behaglig takt, utan att han blev stark eller studsig. Kunde dessutom lägga om benen utan att han gick i taket, och jag kunde hoppa hinder med balansen i behåll. Largo hoppar nämligen med väldigt mycket rygg så ibland tror man att man ska flyga av, trots att hindren bara är 60cm... haha jag är ju dessutom van vid lilla Tollan som inte överhoppar sig i onödan ;) Men här kommer en liten video på den fina prinsen Largo och vår lilla bana från dagens markarbete :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback