Helena Schiller träning

Idag var det Helena Schiller träning igen. Som jag har längtat! Vi har inte tränat för henne på säkert 5-6 veckor, vilket är alldeles för lång tid. Men vad ska man göra när det är sommar och alla åker på semester? Inget att göra åt :) Hur som helst så gick träningen jättebra. Det var väldigt mycket fokus på lydnad och lösgjordhet. Avsaktningar och igångsättningar, minskningar och ökningar. Väldigt nyttigt! Sen blev det även mycket studsarbete vilket är bra för Tollan och sen även ett relaterat avstånd på 4 korta galoppsprång mellan räcke-räcke, där jag fick lite tips angående hur jag ska tänka när jag helst vill börja dra i tyglarna och kontrollera för mycket. En trekombination med kryss-oxer-kryss fanns även med och var otroligt nyttig för oss. Tollan känns som om hon är i toppform. Hon hoppar spänstigt, lyssnar väldigt bra mellan småhindren och känns väldigt pigg och glad. Dock så blir hon fortfarande liite för vild så fort man höjer upp hindren, men de är ju ett positivt "problem" :) 
 
 
Här ovan ser ni banskissen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback