Dressyrtanten

Idag klev jag upp tidigt för att hinna leka dressyrtant med Tollan på förmiddagen, innan OS- hoppningarna började vid 12 tiden :) Innan jag red så klippte jag även bort all hennes tjocka päls på kropp & ben. Hon var lite sur på mig när jag skulle klippa vid ljumsken och på frambenen, så då försökte hon bita mig i huvudet. Knasiga häst! När jag var klar med friseringen så passade jag på att låna Gabis dressyrsadel litegrann och rida ett ordentligt dressyrpass. Vi red i ungefär en timme i ridhuset och Tollan kändes faktiskt riktigt fin! I början var hon lite framtung och väldigt stirrig. Alla solkatter i ridhuset var fullkomligt livsfarliga! Men efter nån kvart så lugnade hon ner sig och gjorde klockrena serpentinbågar och 15m volter i traven :) fick lägga lite extra vikt på ökningarna och minskningarna idag, eftersom hon hade lite svårt att lyssna på mina förhållningar. Speciellt när jag skulle minska traven och galoppen efter en ökning. Men så rätt som det var så släppte det också och hon blev väldigt lyhörd :) så sista halvtimmen satt jag bara och njöt över att få rida min underbara, vackra häst! Imorgon blir det en uteritt, med fokus på ökad galopp och att träna upp Tollans kondition litegrann :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback