Sjukhus tisdag!

Idag började dagen med ett sjukhusbesök på Danderyd. Fick göra ett tillväxtultraljud som visade att vår lilla pojke ökat ca 300gram i vikt på två veckor, och han vägde nu ca 1950 gram. Han var nu bara 13,5 % mindre än genomsnittet istället för 14 % mindre, som de sa för två veckor sen :) så det går åt rätt håll! 

Sen fick jag göra alla vanliga tester och prover, och vänta på läkarens dom. Och det visade sig att mitt läckande av äggvita i urinen ökat till +4 istället för +2 som jag haft innan. Sen hade mitt blodtryck ökat till 140/95, vilket är ganska högt. Såå nu bestämde de att jag skulle stanna kvar på sjukhuset för observation över natten. Vilket är as trist både med tanke på att vi missade sista föräldrautbildnings kursen och med tanke på att jag vill vara hemma i vår egen lägenhet med våra djur och min man. Meen här sitter jag nu, all alone i en sjukhussäng. Och kollar på idol och dricker äppeljuice. Och hoppas verkligen innerligt på att få åka hem imorgon! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback