Vård, info och Zlatan!

Igår kom BVC över samtidigt som hemsjukvården. Först vägdes Liam till 2660 gram, vilket är en liten uppgång på 30 gram sen i måndags. Dock ses det lilla som positivt nu när vi precis tagit sonden. Detta eftersom det kan göra att de till och med inte går upp något alls när sonden tagits bort. Huvudomfånget hade även ökat med ytterligare en cm till 34.5 cm. Så nu jäklar växer han! 


Sen åkte hemsjukvården hem och BVC fortsatte informera om allt sånt som alla andra föräldrar får veta vid hembesöken, sisådär en vecka efter att de fött barn. Kvinnan som jag och Liam ska gå till verkar toppenbra och vi klickade verkligen. Så de känns super! Alltid skönt att få bra kontakt och känna förtroende för någon man ska gå till så ofta. 

På eftermiddagen gick jag och Liam ut på en promenad med hundarna. Och sen när Calle kom hem från jobbet så fortsatte mysandet i soffan igen. Vi kollade bland annat på Zlatans dokumentär, som var grym! Måste se fortsättningen på måndag också. Vilken inspirationskälla han är! Man ska verkligen göra precis det som gör en lycklig i livet, oavsett vad. Och man ska kämpa för det man vill, precis alltid. Ganska skönt för mig att få sån inspiration, speciellt eftersom jag har så många saker i mitt liv som jag vill uppnå. Och efter att ha sett denhär dokumentären insåg jag att allt är möjligt bara man vill, bara man kämpar och ger sig fan på att det ska gå vägen :) 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback