Promenad och BVC!

Idag började jag dagen med en timmes promenad tillsammans med Liam och hundarna. Det var kyligt men skönt väder ute, så det var väldigt mysigt! 

Sen åkte vi iväg till BVC för att väga Liam och prata lite med vår sköterska. Liam har varit väldigt strulig senaste 3 nätterna och varit vaken och hungrig mellan 03-06 i stort sett. Jag har kännt mig otillräcklig och ville diskutera dethär med sköterskan. Sen när vi vägde honom fick vi svaret! Han hade bara gått upp 100 gram på en vecka, så nu väger han 3375 gram. Det är bra att han gått upp i vikt, men han brukar ju gå upp betydligt mycket mer. Så nu har vi bestämt att han ska amma 10 min som maxtid på ett bröst och sen byta till det andra. Och så får man hålla på så till han är mätt. Sen måste jag bli bättre på att vila, och även dricka mer vatten varje dag, för att öka mjölkproduktionen. Det var tydligen viktigt sa sköterskan. 

Och sen om han är hungrig fortfarande och jag känner att brösten är helt tomma typ, då ska jag ge honom mjölk på flaska som jag har pumpat ut förut och har liggandes i frysen. Hoppas verkligen att detta ökar produktionen igen, så vi slipper komplettera med ersättning. Förut när jag fick pumpa 24/7 så hade jag ju sjukt mycket mjölk, så det borde nog lösa sig :) fingers crossed! Nästa besök på BVC är på måndag så då hoppas vi på en bra viktuppgång! Nu ska vi ha fredagsmys. Trevlig helg på er :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback