Måndag!

Idag var det inte bara tre år sen jag tog studenten, utan också första dagen på mitt nya sommarjobb. Idag var vi först på utflykt till Danderyds gymnasium och hade friidrotts dag. Sen åkte vi iväg till kvarnbadet och badade resten av eftermiddagen. Dagen gick fort och nu är jag helt slut. Efter dessa tre veckorna kommer jag ha lärt mig massor om ungdomar med olika diagnoser och svårigheter tror jag. Spännande! 


Tollan fick jobba lite dressyr i 35 minuter idag. Det är ju fortfarande inget hårt arbete vi gör, men eftersom vi båda tappat kondis och ork så känns det som värsta kondispasset ;) red med graman idag och då kom jag åt henne lite bättre. Det var skönt för då kunde jag fokusera på att hålla en bra galopp, en stilla hand och samtidigt ställa igenom henne utan att dra i tyglarna. Längtar så oerhört mycket tills bebis ploppat ut och tills Tollan kan ridas som vanligt igen. Vill bara hoppa, tävla, trimma massor av dressyr och träna kondisträning nununu ;) hur som helst så var hon lite segstartad idag men efter ca 20 min hade hon blivit varm och kändes mycket mjuk och fin. Orkade hålla ihop henne bra med hjälp av gramanen också, eftersom jag inte orkar sitta emot lika mycket själv nu när jag fått lite kula ;) fina fina hästen <3 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback