Mysig söndag!

Idag har vi haft en såndär riktigt mysig söndag. Började med sovmorgon och mys i soffan, innan vi gick iväg på en timmes väldigt lugn promenad. Vi passar lilla Stjärna några dagar nu och bestämde oss för att gå en promenad där alla tre hundarna kunde få springa lösa och busa av sig lite. Speciellt eftersom jag inte kan gå i ett sånt himla snabbt tempo nu, så tänkte vi att det kunde vara bra. Stjärna är för er som inte vet en riktigt busig hund som ibland inte känner av när hon är lite jobbig ;) Våra hundar springer ibland och gömmer sig för henne när de ska busa för att hon är lite hårdhänt av sig. Men idag när vi kom ut på ett fält så busade allihop som bara den, och Stjärna sprang efter Casper som det lilla svarta vilddjur hon är. Men då hände en lite rolig sak! Casper skuttade över ett dike som Stjärna inte alls hade upptäckt, så hon sprang rakt ner i diket och bara försvann. Det såg så roligt ut så jag och Calle tittade på varann och började gapskratta. Jag var till och med tvungen att stanna för att inte kissa på mig! haha ;) Efter en liten stund hoppade hon upp ur diket och fortsatte jakten på Casper :) Hon gjorde sig inte illa alls, men såg så himla rolig ut när hon inte alls såg diket utan bara sprang rakt in i det och försvann bland det höga gräset. Världens klumpigaste lilla hund tror jag hon är, den där lilla svarta filuren. Vi fick oss iallafall ett gott skratt :) 
 
 
Annars har dagen bestått av soffhäng framför VM i fälttävlan och så har vi tvättat massor av lilla bebisens kläder med parfymfritt tvättmedel. Viktigt såntdär tydligen säger Calle ;) Nu ska vi åka iväg och fixa lite middag och sen bara njuta av helgens sista timmar tillsammans. Hoppas ni haft en trevlig helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback