Ledig måndag!

Vilken härlig ledig dag jag har haft! Tog sovmorgon till 9 och sen åt jag frukost och kollade film i ett par timmar. Åkte därefter till stallet och red Tollan för första gången på 6 veckor. Man kände att hon var lite ur form och lite stel till en början. Men jag red väldigt lätt och kravlöst i alla gångarter och sen släppte stelheten och hon kändes väldigt fin. Tänkte att hon får ha två igångsättningsveckor med väldigt lätt jobb, innan vi jobbar på lite hårdare. Sen så hoppas jag kunna få lite ridhjälp med henne, när jag blivit ännu rundare om magen ;) vill ju att hon ska ridas åtminstone året ut, så hon inte bara står och glor i flera månader. 


På eftermiddagen har jag slappat och bara tagit det jättelugnt. Har varit hostig och förkyld så har försökt kurera mig lite :) sen försökte jag mig på att göra en fisk och skaldjursgryta, men glömde att köpa saffran så fick improvisera lite med smakerna. Och det slutade med att det typ bara smakade fisk och inga kryddor. Inte lyckat alls! Så nu har jag mått illa i flera timmar typ. Usch! Annars så har vi mest kollat på idol, gått kvällspromenad och ska strax kolla på paradise hotel. Bjuder på en bild på Casper som luktar på blommorna :)  Hoppas ni har en mysig kväll! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback