Händelserika dagar!

Det har redan hunnit hända mycket saker denhär veckan, så nu jäklar ska det bloggas. I måndags var det jobb på förmiddagen och sen red jag ut en sväng, med båda hundarna som sällskap. Kiara brukar aldrig följa med, men hon kämpade på som bara den :) sen gjorde jag en köttgryta för första gången i mitt liv. Den fick koka i 1,5 timme och köttet blev sååå mört. Väldigt gott! 



Igår blev det återigen förmiddags jobb och sen en uteritt med Gabi och Lovisa. Vi såg tre stora älgar också, mysigt! På kvällen var jag inspirerad av matlagning igen, så då gjorde jag en egen chicken tikka masala. Detta var också min första gång och den blev grym! 




Och imorse var vi iväg till Lövsta seminstation med Tollan :) det var första besöket och först trodde de att vi skulle kunna seminera redan idag, för ägget verkade redo. Men så skulle hon få nosa på hingsten Weltman, så vi kunde se om hon passerat ägglossningen eller inte. Men hon ville inte ens titta åt hans håll när han spatserade omkring, så de trodde att hennes ägglossning redan varit. Så nästa fredag ska vi tillbaka igen, troligen för att sätta igång en brunst. Hingsten vi nu har valt är Corporal VDL, efter mycket velande fram och tillbaka. Men jag tror att det kommer bli skitbra! 


Fina Tollan och fina Corporal VDL ❤️ 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback