Markarbete, löpning och plugg!

Idag började jag dagen i stallet. Tollan fick gå ett enkelt markarbetspass med lite upphöjda travbommar på volt och två sockerbitshinder med 18m mellan sig. I traven fick hon gå hyfsat rakt över bommarna till en början, för att sen övergå i öppna på den delen av volten där det inte fanns några bommar. Och ju mjukare hon blev desto mer ställde jag henne inåt över bommarna. Gjorde likadant i bägge varven! Sen blev det att galoppera över sockerbitshindren. Varierade mellan att rida på 5 och 6 steg och idag var det riktigt svårt! På slutet blev Tollan dock väldigt fin och kändes jättemjuk och fin. Men det tog sisådär 45 min att komma till den känslan ;) så kan det vara ibland! 


Sen blev det att åka i ilfart till Sats. Där mötte jag upp Chloe och vi sprang 6km tillsammans. Idag sprang jag på 38.02 vilket är 11 sekunder snabbare än sist. Det tar sig! 

Åkte sen hem och lagade lite mat, gick en 4km promenad med hundarna och pluggade inför BE korts uppkörningen i nästa vecka :) Sen blev det myskväll med älsklingen som bjöd på en mycket god middag: Lax med sky, varma grönsaker och quinoa :) godnatt mina vänner!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback