Tierp 140cm

Tollan var jääättefin idag. Jag hittade den nya ridningen som jag skulle testa och det funkade väldigt bra. Hon klarade alla svårigheter galant och var verkligen suuuperfin i kombinationerna. Hade två nedslag i denna 140cm klass och det första kom på 7:an och den kom direkt efter tre kombinationen och det gick lite ur sväng och uppför, så Tollan fick nog lite mjölksyra och jag gav henne inte det stöd som behövdes. Sen rev vi sista hindret som var hinder nr 11 och där gick jag på sex galoppsprång mellan trippeln och räcket, där det skulle vara 7. Hon räckte fram utan problem, men skulle ha behövt liiite mer hjälp från min sida, så hon kunde sätta sig på bakbenen och trycka ifrån. Så kort och gott kan jag säga att båda rivningarna är mina fel och där jag red ihop henne så att hon verkligen var mellan skänkel och hand så hoppade hon så jävla bra! Att det var första 140cm utomhus gör ju också att det blir lite mer mjölksyra i Tollans små ben bara av alla galoppsträckor, så jag är grymt nöjd ändå. Nästa tävling är Strömsholm om två veckor och hon känns i väldigt bra form. Längtar något så grymt mycket, så nu jävlar ska vi träna :)  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback