Skola, trädgård och hästmys!

Idag har min dag bestått av läsande, seminarium på universitetet och fix av trädgård. Jag la ut lite jord på vår lilla gräsmatta och planterade ut lite gräsfrön. Så förhoppningsvis ska den jäkla gräsmattan börja gro nu :) Sen bar det av till stallet. Jag red ett 45 minuters dressyrpass på uteridbanan. Den är lite tung och väldigt dammig så fick skrittpausa ganska ofta så det inte skulle slita så mycket på Tollans små ben. Men förutom det så fokuserade jag mycket på att hon skulle vara följsam. Gjorde halter, ryggningar, ökningar, minskningar osv. om vartannat i alla gångarter. Red inte så mycket sidvärtsrörelser idag utan red mer serpentiner för att få henne formad i sidorna och runt innerskänkeln i respektive varv. I början var hon lite stirrig för de lasttränade unghästarna precis bredvid ridbanan, men sen slappnade hon av och blev så jäkla fin. Inget hängig i handen, jättemjuk i sidorna och super taktmässig! Sån härlig känsla. Nu har hon varit såhär fin två dagar i rad. Super härligt! Längtar tills jag får mysa med min fina häst imorgon <3 Men nu har jag precis borstat tänderna och ska hoppa i säng. Godnatt på er!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback