Markarbete och löptur :)

Idag var jag i stallet tidigt och red lite lätt markarbete tillsammans med Hanna. Vi red över upphöjda travbommar på volt, galoppbommar på rakt spår och två sockerbitshinder med 21m mellan. Tollan kändes lite stel först med tanke på att hon vilade igår. Men efter 10-15 minuter märkte man att hon började komma igång i kroppen och då blev hon riktigt fin! Efter att ha varit lite konsekvent och noggrann i början av passet, så kunde jag rulla runt över bom serien i galopp och sen vidare över sockerbitshindren i flera varv utan att hon drog iväg, blev stark eller kändes stel. Jätte härligt! Sen övade jag lite svängar där man ska vända upp från kortsidan med sluten bakdel och sen skutta över hindret, som i en omhoppningssväng. Tollan var superduktig på det och tyckte verkligen det var jättekul! Så idag var vi lyckliga och glada efter ridpasset :) ett stort plus var också att hon var väldigt mycket piggare efter att jag klippt henne. Känns bra inför helgen :) nu ska jag ut på en löptur med hundarna. Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback