SM final!!

Idag var det USM-final över 145cm hinder, som jag och min kära lilla prinsessa skulle medverka i. De första 9 hindren var hon klockren, så jäkla fin. Jag red på exakt rätt antal galoppsprång som jag bestämt, överallt. Och Tollan kämpade verkligen med mig. Så duktig! Men så på den sista linjen som var 10:an till 11a+b så blev hon lite loj i svängen och lyssnade inte när jag drev på. Så vi fick långt på de 4 steg som skulle va där och rev båda hindren i kombinationen ganska så grovt. Sen fick jag lägga en volt innan muren som var hinder nr 12, för att jag satt väldigt löst. Tog sen hinder nr 12 som var muren, som Tollan hoppade klockrent. Men tyvärr hade vi då för mycket hinderfel, så fick avbryta min ritt med ett hinder kvar. Lite surt, men med tanke på hur fin hon var innan sista långsidan så gör det inte så mycket. Vårt mål detta SM var att komma till final och det gjorde vi. Topp 20 av unga ryttare i Sverige är inte fy skam. Och med tanke på vår ringa rutin på dessa banor, så får man se det som att man alltid lär sig något. Som man brukar säga, allt ont för någonting gott med sig. Men med tanke på hur svåra banor hon fått gå den senaste tiden, så har vi nu anmält till en 130cm i Södertälje om två veckor, som hon bara ska få leka runt i och få känna att det är lite enkelt. Så hon inte tappar sugen nu när hon har hoppat så spänstigt och fint hela helgen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback