Tisdag!!

Började morgonen med ett härligt dressyrpass på min prinsessa. Har ju ridit ut större delen av förra veckan och dessutom på pelham bettet, så trodde hon skulle vara rejält stel idag. Men icke då! Hon var såå mjuk och fin så. Värmde upp i trav och galopp på långa tyglar. I galopp red jag i en 8:a och gjorde ett par byten. Tollan tyckte det var kul och gasade på som tusan för att sen bli lite sur precis i bytet. Gulle hästen! haha Red sen mycket serpentiner och sidvärtsrörelser i traven innan jag gav mig in på galoppen. Där stod samling på schemat. Kunde samla henne så mycket så hon nästan började skritta. Och då var hon fortfarande i en bra och eftergiven form. Kul! Sen gjorde jag lite ökningar framåt också och hon behöll formen. Så härligt! Älskar min häst såna här dagar :) Sen blev det att skynda hem och plugga i 4 timmar med min kära klasskamrat josse. Därefter blev det en löprunda på 3.5 km innan det var dags att äta lite pannkaks middag som älskling lagat till oss. Och nu har jag precis pluggat klart mitt andra pluggpass för dagen. Skönt! Nu tänker jag bara njuta av kvällen och ladda inför tentan imorgon.. Wish me luck. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback