Måndag och ny vecka!

Idag har jag inte gjort särskilt mycket. Kände att jag fortfarande var väldigt uppe i varv efter all stress förra veckan så bestämde mig för att ta en lugn dag. Tog sovmorgon till 9:30, då jag vaknade av att båda hundarna hade somnat på mig. Casper låg på rygg med alla fötter rakt upp i luften och med huvudet i min armhåla. Kiara låg på min mage och pressade sig fast, svårt att inte vakna då. Knäppa små djur! Gick upp och åt frukost och sen blev det en timmes promenad med hundarna med lite musik i lurarna. Avkopplande och härligt!

 

Kom hem och pluggade lite BE körkortsteori. Klarade ett test med 47p godkänt av 60p, så det är ju helt klart en förbättring! Sen blev det lite mys i stallet med min fina donna. Hon fick sig en ny liten hagkompis idag vid namn Ginger, och de verkade komma överens väldigt bra. Imorgon ska de få gå ut i en större hage tillsammans, med mer gräs i. Mysigt för dem!

 

Sen red jag ut i skritt och trav på ängarna bakom stallet tillsammans med Loppan och Grissen. Träffade på Linda i stallet också, som hade köpt en flaska champagne till mig och Calle, och grattade oss i efterskott till vigseln. Gulligt av henne! Åkte hem och lagade en mysmiddag beståendes av sparris, paprika, ruccola, fetaost, fläskfilé med champinjoner och sås + pasta. Calle drack öl och jag rosévin. Detta för att fira att vi idag sålde vår lägenhet till ett väldigt bra pris. Härligt att börja veckan med så positiva nyheter. Ha en trevlig kväll nu! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback