Bröllopet :)

Tänkte berätta lite om vår bröllopsdag och hur allting gick till, så ni som inte var med också får veta. Vid 8 tiden i lördags den 15 juni åkte vi hem till min pappa och började fixa iordning allt inför middagen, som också skulle ske hemma hos min pappa. Allt eftersom anslöt sig mina brudtärnor Gabi och Alexandra, samt Gabis respektive som heter Martin. Vi började fixa iordning oss och Alex fixade mitt och Gabis hår och hjälpte mig med sminket. Så vi blev jättefina! 11:15 bar det iväg mot kyrkan och alla var redan därinne och väntade på oss. Calle och jag marscherade in i takt med ingångsmusiken, med mina brudtärnor i släptåg. Så häftig känsla! 
 
Vigseln ägde rum mellan 11:30-12:15 och var helt magisk. Jag grät, Calle grät, brudtärnorna grät, publiken grät och till och med prästen grät. Vi fick lyssna på min klasskamrat Josefins bror som sjöng "Du är allt" av Sonja Aldén. Såå himla fint! Vi grät då lite till. Sen fick vi gå ut ur kyrkan och mötas av allas jubel! Det kastades fågelfrön och massa annat på oss. Vi skrattade, kramades och grät lite till tillsammans med alla våra anhöriga. Sen blev det fotografering tillsammans med alla mina vänner och tillsammans med brudtärnorna. Därefter hade jag och Calle vår privata fotografering. Så fina bilder! 
 
Sen bar det av hemåt. Alla väntade på oss när vi anlände på uppfarten till pappas hus. Häftig känsla! Sen började minglet och champagne drickandet. Alla hade trevligt :) Efter några timmar blev det grill buffé och alla satte sig ner för att äta. Riktigt gott och trevligt var det! Sen bjöds det på bröllopstårta, muffins och lite annat smått och gott. Bröllopstårtan hade även mig, Calle, Casper och Kiara på toppen. Så häftigt! Pappa, Calles mamma Lena och min vän Camilla höll tal under middagen. Så fina tal! Första gången jag sett min pappa så rörd och hans tal var helt fantastiskt. 
 
Gästerna började såsmåningom röra sig hemåt, men jag, pappa, Marre och Calle satt kvar ett par timmar till och drack rose. Vid 22:30 hämtade taxin oss och körde oss till Såstaholm. Där sov vi över på deras herrgård och imorse avnjöt vi en härlig hotellfrukost där, innan vi åkte tillbaka till pappa för att städa undan allt. 
 
Tack alla som delade denna dag med oss. Vi har heeelt fantastiska minnen därifrån och sådan lycka har vi nog aldrig känt förrut. Vi kommer aldrig att glömma hur underbar denna dag var. Allt var precis som vi hade planerat och föreställt oss, om inte bättre! Numera heter jag Emma Gulding Jerrewing och jag är Calles fru. Inte flickvän, inte sambo utan fru. Så sjukt häftig känsla! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback