Dagens ridpass!

Imorse var jag i stallet och tog hand om Tollan. Hon var riktigt på tårna idag och ville bara ut i hagen. Hon ville absolut inte stanna kvar i stallet och vänta på att jag skulle bli klar med alla praktiska saker såsom mockning, mat, vatten osv. Knäppa lilla häst! Vissa dagar är hon lugn som en ko och andra dagar kan hon bara inte stå stilla en sekund. Sen fixade jag iallafall iordning henne och red ett 50 minuters dressyrpass i stora ridhuset. Började med uppvärmning i 5-10 minuter i trav och galopp, på långa tyglar. Och oj så pigg hon var, bara gasade på som bara den. Jag brukar värma upp på detta sätt, dels för att lättare märka om hon skulle vara ofräsch men även för att hon lättare kommer igång i kroppen då eftersom hon är lite äldre och stelare nu. Började sen med att rida loss henne i skritten. Red därefter lite serpentiner, öppnor/slutor, skänkelvikningar, halter och ryggningar i traven. Superfin var hon! Därefter blev det galopp på rakt spår och volter. Övade på ökningar/minskningar på långsidan, samt en halt lite då och då på mitten av långsidan, vid bokstaven B eller E. Allt detta skötte hon exemplariskt! Hon var en riktig fröjd att rida idag :) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback