Kvalitetstid!

Idag var det praktik mellan 8:15-16 och sen bar det av till stallet och min fina lilla ögonsten. Red lite dressyr i det lilla ridhuset eftersom det var Haking träningar i stora ridhuset idag. Det blev ett 45 minuter långt pass och jag fokuserade mest på att lösgöra henne eftersom hon är så tittig på allt i det lilla ridhuset. Jag bestämde mig för att rida med aachen nosgrimma tränset idag med ett tredelat hävstångsbett i guld/mässing. Har inte ridit på det ett tag så visste inte riktigt hur hon skulle kännas, men det kändes faktiskt riktigt bra. Hon var mjuk och rörlig i kroppen och väldigt följsam i handen på det här bettet. Så skön känsla! Red lite stora och små volter, serpentiner samt öppnor och avsaktningar/igångsättningar i traven innan jag satte igång med galoppen. Sen blev det lite samma tänk i galoppen, fast mest stora och små volter och avsaktningar/igångsättningar. Hon var väldigt fin i vänster varv men lite stelare i höger varv. Men efter att ha jobbat på lite extra i dethär varvet så lossnade hon. Fick ha lite extra mycket ben för hon blir lätt lite trög i det lilla ridhuset och galopperar då inte riktigt under sig så pass mycket som jag vill att hon ska. Tror det beror på att det ridhuset är så pass litet, så hon förlorar lite naturlig bjudning. Men hur som helst så var hon jättefin hela passet igenom bortsett ifrån lite stelhet i höger varv. Alltså en  superbra känsla som gjorde ridningen lite extra kul idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback