Helena S träning!

Idag på Helenaträningen så värmde vi upp över trav och galoppbommar på rakt spår. Sen höjdes galoppbommarna upp till ett litet räcke som vi guppade över efter och innan trambommarna beroende på vilket varv vi red i. Sen gick vi över till ett kryss-bom-kryss som låg lite snett igenom och därefter red vi över en dogleg och sedan över ett räcke som också låg lite snett igenom. Sedan gjordes allt detta om till en bana där vi red över en räcke-stigsprång kombination med 25m och 6 galoppsprång lite framåt till ett räcke. Därefter snett igenom från hörnet på kryss-bom-kryss och sedan la vi en stor volt där vi arbetade galoppen för att sedan rida vidare på räcket som också låg snett igenom, fast mot det andra hörnet. 

Tollan var jättepigg och spänstig i början, men sen när vi höjde så fick vi öva mycket på att hålla en framåt galopp med tryck i, så hon inte blev flack på räcket. Därefter tragglade jag mycket med räcket efter serien, för där ville hon helatiden trycka sig inåt i doglegen vilket ledde till en knepig distans och dålig språngkurva på räcket. Men när jag red det sista gången och tog till mig alla Helenas tips så gick det verkligen jättebra! Tollan var  så himla duktig. Något som jag var riktigt nöjd över idag var min avståndsbedömning. Kom rätt på varje språng + att sa Helena att vi skulle rida på 6 galoppsprång så gjorde jag det. Jag var beslutsam idag. Det var härligt! 

 

Tollan och Scilla

 

 

Sen åt jag en väldans god kassler/bacon/champinjon sallad som Calle lagat till oss :)

 

 
 
Nu kollar vi på Mia på Grötö och sen tänker vi sova :) 

Kommentarer
Hanna säger:

Härligt när allt klaffar! :)

Svar: Ja verkligen! :)
Emma Gulding Jerrewing

2013-01-24 | 13:48:56
Bloggadress: http://hanut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback