Finaste lilla hästen <3

Idag var Tollan bara pyttelite varm på baksidan av kotan. Så jag skippade dressyren men tänkte ändå att jag ville longera lite med pessoa selen för att se hur hon mådde i den lilla hoven. I vänster varv var hon jättefin och såg ändå förvånansvärt mjuk ut för att ha vilat i två dagar. Bytte till höger varv och där såg det bra ut, men de två första varven linkade hon till pyttelite när hon svängde lite för snävt. Sen försvann det och hon haltade ingenting oavsett hur liten volt hon gick på. Så tror mest hältan beror på att såret är lite stelt! Longerade henne i kanske 20 min, mest i trav men ungefär 3 varv i vardera i galopp. Sen jodopaxade jag hennes sår på kronranden och så fick hon gå ut en sväng till. Får se imorgon om hon är varm i kotan och är hon det så får hon nog vila. Typiskt att hon ska få broddtramp när hon går själv i hagen.. Men går det inte över så får vi väl åka till veterinären på onsdag :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback