Häst update!

Imorse red jag ett mycket härligt dressyrpass på Tollan i det stora ridhuset :) Det blev ett 40 minuter långt pass och hon kändes sååå fin! Fokuserade mycket på det vanliga, såsom öppnor, skänkelvikningar samt att ställa igenom i volterna och serpentinerna i traven. Sen red jag mycket stora volter i galoppen där jag ställde igenom samt red förvänd galopp och gjorde byten för att få henne lösgjord. Hon blev såå fin på slutet och hade en superbra galopp med riktig tramp i både när jag minskade och ökade steglängden :) Sån härlig känsla! 

Före ridpasset: 

Efter ridpasset:

Snubblade in på svenska ridsportförbundets hemsida nu också, där jag blev mött av väldigt överraskande information! De har ändrat reglerna för kval till SM från och med i år. Vilket innebär att man bland annat minst behöver två felfria grundomgångar i 145cm hoppning under föregående eller innevarande år, för att vara kvalad till senior SM. Vilket betyder att jag rent tekniskt sett är kvalad till senior och young rider SM detta året :) Lite häftigt att vi kanske kommer kunna rida senior SM nästa år, om vi rider några fler 150cm klasser först såklart! ;) 

Kolla in reglerna här :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback