Mot Helsingborg

Herregud vilken morgon! Packade in alla saker i transporten, mockade, tog av broddar och longerade i en kvart ungefär för att Tollan skulle få springa av sig lite innan den långa resan. Sen skulle vi lasta. Vi gjorde allt precis som vanligt men när vi kommer fram till rampen så stannar hon, jag smackade på lite och Tollan reser sig och jag tappar henne! Hon galopperar iväg ut på vägen men stannar som tur är i fållan intill valackerna, där jag lyckades låsa in henne! Knäppa häst! Sen fick vi ta på longerlinan när vi lastade och hon reste sig en 4-5 gånger innan hon tillslut gick in i transporten. Tror hon tycker att vår nya transport både ser och luktar lite väl nytt och ovant. Så nu blir det till att vänja henne ordentligt! Men nu är vi iallafall påväg till Helsingborg och Scandinavium kval 3 :) Vi åkte vid 10 och Tollan har stått som ett ljus sen dess. Så dethär ska nog gå bra! Hör av mig senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback