Måndag!

I lördags kväll smög sig bacillerna på mig och jag blev jag tokförkyld. Halsontet försvann dock imorse men då tilltog snuvan ännu mer istället. Så var på praktiken mellan 7:15-13:30 och fick verkligen kämpa för att stå ut tiden ut, eftersom jag var så snorig som jag var. Åkte sen till stallet och hade tänkt rida ut lite lugnt på Tollan men då blev det snöslask storm så red dressyr istället. Red väl i 45 minuter och hon var riktigt fin idag! Superfin i vänstervarvet och lite stelare i höger, men inget som man tänkte nämnvärt på. Det lossnade i varje fall efter en liten stunds arbetande. Red mycket ökningar-minskningar samt lite öppnor/slutor och sidvärtsrörelser, men även endel förvänd galopp på volt där jag ställde henne inåt för att komma åt ytterbogen lite extra :) Såå duktig var hon idag! Och juste! Lilla ponnyn Blaze hoppade också samtidigt med sin ryttare Molly och de var såå duktiga. De hoppade någon bana på ca 90cm, superbra!! Skulle ha ridit Casper också på Valla stallet men min förkylning blev värre och jag fick migrän nu på em.. Så han fick vila idag tyvärr.. Så nu står Calle och steker pannkakor till oss. Min fina pojke! Och sen tänker jag äta glass! För det får man faktiskt göra när man är sjuk ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback