Hoppning på Söderby!

Idag hoppade jag litegrann på Tollan. Vi började med att värma upp över en studs i båda varven som mamma höjde succesivt helatiden. Tollan tyckte det var jobbigt men blev kvickare och kvickare helatiden :) Sen red vi över en oxer med bom före och efter, på en stor volt. Detta för att få henne rund i sidorna och hoppa igenom språnget ordentligt. 
 
 
Sen hoppade jag en liten bana. Bommarna framför och bakom oxern togs bort och den höjdes lite mer. Sedan gjordes studsen om till en kombination med två ganska så smala stigsprång. Tollan hoppade super!
 
 
Därefter vände vi på steken. Tollan började med att komma nära in på oxern och hoppa upp sig rejält så att jag tappade balansen heelt och nästan ramlade av. Men sen rullade vi på på  kombinationen och tog oxern igen och då var det nemas problemas! 
 
 
Tollan var riktigt fin idag och det var roligt att både känna och se henne i sån bra form :) Det svåra nu när hon blivit så lydig är att jag måste hålla om så himla mycket med benen i anridningen för att hon ska få allt stöd hon behöver i språnget. Och i läget då jag känner att hon backar av så ska jag bara sitta stilla och hålla om. Inte trycka på som jag är van vid, för då stör jag henne i uppsprånget. Mycket att tänka på men bra saker att öva på. Fina lilla hästen <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback