Helsingborg dag tre

Idag red vi en 145cm klass med 15 språng. Det var väldigt tekniskt svårt och jag var först ut. Vilket jag hatar, eftersom man då inte hinner kolla på någon ryttare innan det är ens egen tur. Men det var inte mycket att göra! Tollan kändes iallafall sjukt fin idag. Ettan var super, sen rev hon 2:an, vilket jag får ta på mig eftersom jag red på 8 istället för 7 galoppsprång. Men sen var hon sjukt fin 3:an, 4:an, 5:an, 6:an och sen bjöd hon på ettan så jag fick göra en lite brysk förhållning och sen rida framåt till trippeln. Det blev liite långt så Tollan snuddade vid bakbommen, som rullade av på 7:an. Sen var hon superfin 8:an och därefter kom trekombinationen där hon hade lite för lite tryck in och kom lite på mage. Så hon rev a och b hindret. Sen var hon fin över c, 10:an, 11a+b och 12:an. Så fick totalt 16 fel och vi får ta på oss hälften var. Men annars är jag ändå väldigt nöjd med min runda. Idag var den dag då hon hoppade bäst, på hela helgen. Och vi har som sagt inte tävlat så här högt sen i typ början på november. Så Tollan behöver bygga upp sin styrka igen och jag behöver komma igång ordentligt, så kommer vi vara fit for fight sen :) Det är iallafall kul att se hur lätt hon tar sig över vissa språng, min fina häst! Jag lyckades också samla på mig lite poäng till Scandinavium tabellen, så vi får hoppas att jag fortfarande håller mig i topp 16 :) Lägger upp videon senare eller imorgon :) Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback