Borås Gina tricot Grand prix!

För en timme sedan ungefär, så kom jag hem från tävlingarna i Borås. Jag glömde min laddare hemma så har inte  kunnat blogga för att jag har velat spara på batteriet så mycket jag har kunnat. Men i vilket fall som helst så tänkte jag berätta lite hur det gick, för er. 

 

I lördags red jag GHS kvalet som gick i 140cm. Jag hade 12 fel, alltså tre nedslag. Men det kändes ändå som en väldigt rytmisk och fin runda och Tollan hoppade väldigt väl hela banan och jag red så himla bra! Tyvärr blev det något knas med vår filmkamera så vi lyckades inte få någon video på rundan.. Men min runda räckte hur som helst till final så jag var superglad! 

 

söndags, alltså idag så red jag det fjärde GHS delfinal kvalet på 145cm. Tollan var så himla fin på framridningen och det kändes verkligen super! Jag gick ut som nr 2 i startlistan och hon före mig utgick pga att banan var så svår! Det var verkligen den mäktigaste banan jag någonsin har ridit! Så sjukt teknisk och svår. Tyckte faktiskt att banbyggaren hade tagit i lite väl mycket i alla finalklasser idag! Men jag tog mig i vilket fall som helst igenom banan på 14 språng, med 4 nedslag. Plus att på ett hinder blev det ett jättemissförstånd. Jag ville att Tollan skulle hoppa av lite stort på ett räcke och hon försökte verkligen, men det var på tok för långt ifrån, så hon stannade. Första gången i världshistorien som hon gör det. Men det var som sagt för att hon kom heeelt på tok för fel. Vi hade kraschat om hon hade hoppat så det var bara klokt av henne att göra så.

 

Hon fick 10 st väldigt fina språng på banan iallafall och det kändes som att hon äntligen börjar hoppa lite mer väl, precis som hon gjorde i höstas. Dock är det stundtals som hon är lite väl nonchalant, men det brukar bli bättre ju längre in på säsongen man kommer. Både pga att hon får mer rundor i kroppen och pga att jag rider mer och mer bra. Men om jag ska säga någonting jag är nöjd över med min runda idag så var det att jag red beslutsamt och framåt i svängarna. Jag red precis på det antal galoppsprång jag hade planerat överallt, vilket var skitbra :) 

 

Fick med mig 6 poäng i kampen om GHS poängen. Ligger just nu på en 18:e plats och 16 går vidare till scandinavium. Men två som är före mig i listan är juniorer, och de borde hellre vilja rida juniorkvalet till scandinavium som kallas "morgondagens vinnare". Men mycket kan hända och det är ju som sagt ett kval kvar :) Och då jävlar tänker jag kämpa! Men först ska vi ladda upp inför inomhus SM som är om två veckor :) 

Världens finaste lilla häst <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback