Underbara lördag

Idag gick jag upp hyfsat tidigt, speciellt för att ha varit ute och dansat halva natten. Detta var mest för att jag skulle hinna med stallet på morgonen. Calle följde med mig dit, och sen så red jag en kortis till Granby medan han promenerade med me hundarna :) Det blev en 40 minuters runda och grusvägarna var helt perfekta att rida på. Jag travade och galopperade fram och tillbaka på vägarna ett par gånger och när hon kändes fin så avslutade jag henne. Hon var lite hängig på handen och stark i början. Men det är ju inte så konstigt med tanke på att hon har tagit det lugnt i stort sett varje dag denna veckan. Men såsmåningom lossnade hon och blev jättefin! Kändes luftig och fin i gångarterna idag och jag kunde bara sitta där och njuta större delen av ridturen :) Så skönt med såna dagar då man känner att man kan rida igenom henne även fast man är utomhus och rider :)
 
 
Sen skyndade vi oss hemåt igen. För vid 14 tiden skulle vi vara hemma hos pappa på lite fika och tårta ätande. Marre hade gjort två tårtor som vi skulle provsmaka och ge feedback på + att hon hade bakat lite bullar också som vi fick trycka i oss :) Det var trevligt att få träffa en liten del av familjen idag <3
 
 
Sen åkte vi hemåt och så följde jag med Calle när han skulle ut på en timmes springrunda. Jag cyklade med och pga det lyckades han springa på så bra att rundan tog 45 minuter istället. Det var riktigt mysigt! Speciellt eftersom det var sån underbar kvällssol ute och vi cyklade/sprang omkring i nybyggda uthamra´s område i vallentuna. Husen där är heelt magiska, speciellt dem som ligger vid vattnet. 
 
Våran dag har varit helt underbar. För någon timme sen åt vi pizza och nu sitter vi i soffan,
kollar på film och bara myser. Ha en trevlig lördagskväll nu!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback