Plugg och hästmys!

Började dagen med retorik kursens första seminarium som pågick mellan 9-11:45. Idag stod redovisning på schemat, precis som på följande 2 seminarier också... Jag skakade som ett asplöv i hela kroppen och var så nervös. Men det gick bra och jag blev godkänd på del 1 av 3 på kursen. Skönt! Sen åkte jag vidare till Täby centrum för att hämta ut våra ringar på Guldfynd. De var såå himla fina! Och min gamla ring som jag har förminskat lite, den satt som en smäck :) 
 
Sen åkte jag hem och åt lite lunch + rastade lite hundar innan det bar iväg till stallet. Tollan fick sig ett 35 minuters barbacka pass i stora ridhuset och vi fick sällskap av barbacka mästarna Gabi och Scilla. Mys! Tollan kändes väldigt mjuk och fin i kroppen idag. Ibland ville hon hänga på i handen, men bara jag la om benen så släppte hon direkt och gav mig istället ett jämnt stöd på bettet. Red mycket volter, rakställningar och även lite skänkelvikningar idag :) Sen fick jag ett litet samtal från några som behövde hjälp med insläppet. Så fast jag igentligen inte hade tid fick jag ställa upp! Maria hjälpte mig också, vilket var jättesnällt. Sen när det var klart så klippte jag lilla ponnyn Hippie, som blev riktigt fin! 
 
 
Skyndade sen hemåt och fick då skriva klart min andra uppgift i retorik kursen. Den ska redovisas på måndag men eftersom vi ska vara borta hela helgen och tävla fick jag göra den idag! Sen gick vi en promenad ner till pappa och skrev ut lite papper + promenerade förbi statoil och köpte lite nödvändigheter ;) För någon timme sen kom vi hem och då var tanken att jag skulle sätta mig och läsa i min nya kursbok. Men jag orkar verkligen inte! Istället ska jag lägga mig och sova och försöka få en skön natts sömn. Det är verkligen välbehövligt efter Kiaras lilla bajs incident inatt. Då Calle och jag fick spendera 45 minuter mitt i natten med att torka bajs. Inte kul! Så, nu tänkter jag sova och förhoppningvis slipper jag någon bajs överraskning ;) Godnatt! 
 
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback