Min vackra <3

Det är sjukt vad man kan längta tillbaka alltså! Jag vill bara gå tillbaka i tiden och rida i Scandinavium flera gånger om. Det var en så fantastisk känsla att få rida in i ett applåderande Scandinavium med vänner och bekanta som skriker "heja Emma", precis när man fått startsignal. Obeskrivligt! Hoppas så innerligt att jag får vara med om detta fler gånger. Helt fantastiskt var det! Och vad bra Tollan skötte sig. Jag trodde hon skulle vara rädd för  saker runt omkring och vara lite harig sådär som hon kan vara, men nej hon bara travar in där som om hon inte gjort annat och beter sig som hon har varit därinne flera flera gånger. Hon fullkomligt älskade det! Båda dagarna när vi hade kommit ut från banan så såg hon sådär nöjd ut. Hon tyckte att hon var bäst av alla ;)
 
Även om min häst kanske inte har lika mycket kapacitet som de andra hästarna som var där, så är hon faktiskt en riktig guldklimp ändå. Hon försöker alltid och gör alltid vad hon kan, det finns inte i hennes huvud att stanna eller göra något annat dumt. Hon är en helt underbar individ och är så himla fantastisk på alla sätt. Och gud vad jag har lärt mig mycket på henne och vilket självförtroende hon har givit mig under dessa 4.5 år. När jag provred henne för över fyra år sedan vågade jag som sagt inte hoppa mer än 110cm och jag trodde aldrig någonsin i min vildaste fantasi att jag skulle få möjlighet att debutera 150, rida sm finaler och Scandinavium.
 
Tack min fina, underbara och fantastiska häst för att du är så himla underbar. Jag lär mig så oerhört mycket på dig och har verkligen utvecklats något så otroligt under tiden med dig. Jag har gått från att vara en osäker och höjdrädd ryttare som backar in i hindren. Till att bli en säker, modigare ryttare som rider med bestämdhet och precision. Vilken utveckling jag har gjort när man tänker efter. Ska leta fram filmen från provridningen någon dag, så ni får se :) Men nu tänker jag hylla min fantastiska lilla häst som givit mig så mycket glädje. Jag älskar dig Thonia vs, du är oslagbar <3
 

Kommentarer
Lotta säger:

Åh, vilket fint inlägg Emso!
Ni är så duktiga båda två, och jag är så glad över att ha fått se och följa din o Tollans resa tillsammans (om än inte alla år på plats)!
<3

Svar: Tack Lottis! <3
Emma Gulding Jerrewing

2013-04-30 | 11:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback