Kompis, hund och hästmys!

Började morgonen med lite pluggande. Sen åkte jag och hämtade min lilla Alexandra i mörby centrum, och sen åkte vi direkt till valla thai och köpte sushi och phad thai till lunch. Det var grymt gott kan jag säga! Därefter testade Alexandra en klänning som hon ska ha vid ett alldeles speciellt tillfälle i sommar ;) Sen gick vi på en 45 minuters promenad i solen med hundarna, så härligt. Helt vindstilla, inga moln och varmt och skönt väder var det idag på promenaden. Jag älskar att våren är här nu! 
 
 
Sen åkte jag till stallet och red Tollan för första gången på en vecka. Red med pelham bettet för att jag inte skulle bli alltför frestad att trimma gärnet. Joggade lite uppmjukande i alla gångarter i ca 30 minuter och hon kändes jättefin! Riktigt stor skillnad på hur hon galopperade idag, jämfört med för en vecka sen. Nu riktigt kände man hur hon trampade under sig, trots att jag knappt krävde något alls av henne. Såå kul! Tror att en sån här "quick fix" är väldigt behövlig för Tollan 1-2 gånger per år :)
 
 
Sen fick jag rida lilla Scilla, eftersom Gabi har hjärnskakning och stallförbud. Scilla var väldigt fin idag! Det var lite svårare att ställa till vänster, utan att hon försökte trycka sig inåt. Men absolut inte märkbart mycket! Så jag red lite serpentiner, volter och flyttade längs långsidorna i öppnor i traven. Sen galopperade jag i lätt sits och försökte få henne i en låg och rund form i en större galopp, innan jag satte mig ner och arbetade henne på volt, lite mer samlat. Sen travade jag av i låg form och hon var jättefin! Men oj så mycket ben man behöver ha när man rider henne. Är helt slut i ryggen och benen nu ;) Såhär såg min dag ut i varje fall! Nu ska vi börja fixa iordning oss här hemma och sen är det sovdags. Godnatt! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback