Dressyr debuten :)

Idag har vi debuterat i dressyr, jag och min fina lilla häst :) Vi red en LB:3 på Högvreten i Upplands väsby, så det var inte alltför långt att åka :) Men iallafall så gick det jättebra! Red fram lite längre med flit, för att hon inte skulle vara så stirrig och spänd. Så hon kanske var liiite aningens trött inne på banan och sprang inte på riktigt lika vackert som på framridningen. Men hon gjorde alla rörelser klockrent! Dock så glömde jag en 10m volt i traven så fick 2 minuspoäng pga det. Men förutom det så var hon så jäkla duktig, slutade på 62.42 % :) Jag fick 6:or och 7:or rakt igenom hela programmet, så det måste man väl ändå säga är godkänt :) Det de hade att "klaga" på var att hon var lite för öppen i formen emellanåt. Men det var ju mest för att hon blev lite spänd eftersom detta var första gången. Så när hon blir lite mer bekväm i detta så kommer hon ju förmodligen bli mer avslappnad och då får vi nog ännu bättre resultat :) Så nu övar vi vidare mot Österhaninges LA:1 den 20 oktober :) Så hoppas vi på att bli godkända även då! Här kommer lite bilder från dagens tävling :)
 


Hon är så fantastiskt vacker min häst <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback