Äkta vänner

Under föregående vecka har det varit lite turbulens mellan mig och en av mina vänner. Jag har alltid funnits där för denna vän, stöttat, motiverat och framförallt tröstat vid många många tillfällen. Precis som en vän ska! Men sen fick jag veta att hennes kille sagt saker om mina vänner. Vilket gjorde mig skogstokig. Så när jag konfronterade vännen fick jag svaret att det var jag som bråkade och gjorde ett onödigt tjafs av ett missförstånd. Jag sa ifrån ganska så hårt och vännen blev sur och valde att ignorera mig i ett par dagar. När jag sen hörde av mig och bad om ursäkt för om jag gått lite hårt fram och undrade om vi kunde prata och försöka lösa detta, så blir jag än en gång ignorerad. Tycker det är tråkigt att man inte ens får uttrycka sin åsikt utan att det blir tjafs. Och att vännen tar killens parti trots att vi varit vänner i över 15 år och hon och killen, inte ens ett halvår.. Min vän, som hon var förrut. Rolig, glad, positiv och sprallig har nu blivit en helt annan person. Tråkigt! Känns som hon glömt bort vad som faktiskt är viktigt. Menmen, det är väl sånt som händer när man är nykär.. Man glömmer bort vänner och tänker bara på killen. Sen en dag kanske inte killen finns där längre och då är vännen borta för längesen. Hoppas verkligen för all del att det håller mellan henne och killen, men hoppas också att hon står upp för sin egen åsikt och sen även låter mig förklara utan att bli sur. Och gör hon inte det, ja då är hon nog inte den vän jag trodde att hon var..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback