Strömsholm dag 3 :)

Herregud vilken dag dethär har varit! Jag gick ut som startnummer 13 i finalen och när jag gick in på banan hade ingen ridit banan felfritt ännu. Jag hade inställningen att jag skulle rida väl och så gott jag kunde, så fick det bära eller brista. Men min lilla gasell till häst hoppade banan på 145cm med 15 språng totalt, helt felfritt! Hon var såååå himla fin! Och vilken fantastisk känsla det var. Jag var i ledningen ganska länge, tills bröderna Ingvarsson kom in på banan och båda två var felfria. Så det blev alltså en omhoppning mellan oss tre.
 
Jag ville egentligen inte hoppa omhoppning eftersom Tollan varit så himla fin innan, men jag gick in och gjorde min runda, fast jag visste hur sjukt duktiga och snabba de andra två var. Tollan var felfri de fyra första sprången men rev de tre sista i omhoppningen. Hon blev lite trött och orkade inte riktigt hoppa upp sig, inte när hindren dessutom var högre och hon var tröttare än tröttast. Så vi slutade på 0+12 fel och grabbarna grus var felfria. Så jag slutade på en 3:e plats  av totalt 31 starter idag och totalt 80 starter innan finalen. Vilket jag är sjukt nöjd med! Tollan är helt fantastisk och jag kunde inte vara mer lycklig över att ha fått en så underbar häst. Hon är verkligen helt fantastisk. Hon fightas med mig och kör verkligen gärnet varje gång vi är inne på banan. Jag älskar dig min fina Thonia <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback