Crazy Horse

Idag red jag ju som sagt ett mysigt dressyrpass på uteridbanan i morgonsolen. Tollan var väldigt fin idag och kändes pigg och glad. Hennes svullnad i bakbenet hade gått ner helt också, vilket känns oerhört skönt!

Dock så fick hon för sig att lukta på elstaketet när jag hade släppt ut henne i hagen. Och blev så jäkla rädd av stöten hon fick på mulen, så att hon drog gärnet rätt in i hagen och jag hade inte en susning att hålla i henne. Sen förknippade hon både mig och grimman med elstöten så när jag skulle lägga på henne ett extra täcke innan jag åkte hem så fick jag jaga henne i 40 minuter innan jag fick tag på henne. Knäppa häst! Sen hade hon såklart fått två nya sår på benen, eftersom hon hade rejsat runt i hagen för att slippa vara i närheten av farliga mig. Hon är bra rolig ibland hon, min knäppa lilla häst. Men det är väl därför man tycker om henne :) 

Imorgon är det Helena Schiller träning, lite tidigare än vanligt. Vår träning börjar 10:30 och sen ska jag fixa massor inför torsdag då vi åker ner till Göteborg för tävlingar i Billdal resten av helgen. Vad tycker ni om den här bilden då? Visst ser det mysigt ut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback